1403-01-27 17:28
310
0
89587
یادداشت؛

پاسخ قاطعانه با آرامش مقتدارنه

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر در یاداشتی نوشت: آرامش مقتدارنه توأم با پاسخ قاطعانه نظام جمهوری اسلامی، دشمنان انقلاب را کلافه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی منصوری در یادداشتی با عنوان «پاسخ قاطعانه با آرامش مقتدارنه» نوشت: امروز مردم ایران اسلامی با وجود قرار داشتن در یک جنگ ترکیبی پیچیده تمام عیار دشمن در نبرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری غرب، لکن مردم در یک آرامش روانی و امنیتی به سر می‌برند و جنگ را بر علیه خود احساس نمی‌کنند.

گرچه شهادت فرزندان دلیر ایران اسلامی برای مردم وفادار به انقلاب دردآور و سئوال برانگیز است، اما احساس در جنگ بودن را نداریم! اوکراین، سوریه، عراق، جنوب لبنان، غزه و نا امنی منطقه توسط امریکا؛ از بی‌غیرتی برخی از سران عرب را می‌بینیم اما جنگ ترکیبی امریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و سایر بلوک غرب را بر علیه نظام جمهوری را احساس نمی‌کنیم.

علت اصلی آن به دلیل آنکه ایران اسلامی توانسته کشتی خود را از این تلاطم‌های شدید با آرامی و مطمئن عبور داده، تا کمترین تکانه سیاسی برای مردمش ایجاد نشود.

اگر به جای جمهوری اسلامی، هر کشور دیگری آشکارا پنجه در پنجه آمریکا و ناتو انداخته و اسرائیل را به ورطه نابودی سوق داده بود و مسئولیت آن را نیز شجاعانه بپذیرد، اکنون به ویرانه‌ای بیشتر شباهت داشت تا به یک کشور مقتدر نظامی و علمی؛ وارد نمودن خسارات سنگین سیاسی، اقتصادی و زیر سئوال بردن هژمونی کشور بلامنازع دنیا (امریکا) در منطقه و ناکام ماندن او از نظم نوین جهانی در منطقه، شکست معامله قرن و سقوط قریب‌الوقع رژیم صهیونیستی، گرفتار شدن اسرائیل در باتلاق جنگ در مقابله با حماس و جبهه مقاومت و شکسته شدن گنبد دفاعی آهنین، شرایط حیات سیاسی را برای آنان سخت کرده و باعث شده تا سگ هار امریکا، دست به جنایت زده و فرزندان اسلام را به شهادت برساند.

استیصال نهادهای بین‌المللی وابسته به قدرت جهانی و منفور شدن چهره حقوق بشری غرب در افکار عمومی روکرد دیگر جبهه مقاومت است.

از سوی دیگر آرامش مقتدارنه توأم با پاسخ قاطعانه نظام جمهوری اسلامی، دشمنان انقلاب را کلافه کرده است. کشوری که خط مقدم مبارزه خود را فرسنگ‌ها دورتر از مرزهایش هدایت نموده؛ قطعا شهدای عزیزی را نیز تقدیم می‌کند و اگر این نباشد نامش جنگ نیست!

امروز بیشتر تحلیلگران منصف دنیا بر این باورند که اسرائیل و آمریکا را در یک سردرگمی عجیبی قرار گرفته؛ توقف جنگ در غزه به معنای آبروریزی برای اسرائیل است؛ آمریکا نیز چشم‌انداز مثبتی در ادامه نبرد غزه نمی‌بیند! ادامه جنگ نیز از حیثِ نظامی، سیاسی و اقتصادی غیرقابل انتفاع برای سردمداران کفراست.

آنچه حائز اهمیت است پاسخ مقتدارانه فرزندان برومند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بی‌ادبی اسرائیل خبیث که دستاوردهای مثبتی را در پی داشت.

اولا امید اجتماعی به توانمندی ایران اسلامی را افزایش داد. ثانیا به دشمنان انقلاب اسلامی گفت که زمان بزن در رو گذشت، هر گاه بی‌ادبی کنید سیلی محکمتری خواهید خورد. ثالثا دستاورد کشور را در برابر پیشرفت‌های تکنولوژی نظامی افزایش خواهد داد. رابعا دشمنان کشور به این باور رسیدند که ایران اسلامی؛ در بُعد نظامی و سیاسی منتظر دستور کسی نیست.  

در نتیجه، بدون شک پیروزی در معادلات سیاسی و نظامی آینده با جبهه مقاومت خواهد بود و عمر سیاسی استکبار جهانی نیز رو به افول است. «محمد الضیف فرمانده کل کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس می‌گوید: «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم… و در اولین حمله عملیات طوفان‌الاقصی بیش از پنج هزار موشک بود که دشمن را هدف قرار داد. از امروز هماهنگی امنیتی با اشغالگران پایان می‌یابد. امروز مردم ما انقلاب خود را بازیافته و به پروژه تشکیل کشور بازگشته‌اند».

لذا رژیم سفاک اسرائیل و سردمداران کاخ سفید دریافتند که در برابر جبهه مقاومت که از باب‌المندب تا لبنان امتداد دارد چاره‌ای جز تمکین تغییر معادلات سیاسی در غرب آسیا را ندارد.

ضمن اینکه آمریکا به هیچ وجه نمی‌خواهد با شکست‌های پی در پی در عراق و سوریه و افغانستان خود را وارد جنگی کند که امام خامنه‌ای فرمودند: «ما به هیچ جنگی مبادرت نمی‌کنیم و پیش‌دستی نمی‌کنیم، امّا اگر جنگی اینجا اتّفاق بیفتد، آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد آمریکای متجاوز و جنایتکار است».  
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.